VIRTUAALREAALSUSE ELAMUSED JA PRAKTILISED RAKENDUSED

360 kraadi filmimine – kontseptsioonist montaažini

    360 kraadi filmimine on kulu- ja ajaefektiivne meetod virtuaalreaalse sisu loomiseks. Läbi VR-prillide 360 kraadi video vaatamine võib olla väga kaasahaarav elamus, kuna filmitud materjal on animatsioonist veenvam reaalsete inimeste ja kohtade näitamiseks. Seega tekib vaatajal mulje, nagu oleks ta ise filmitud kohas koos seal viibivate tegelastega.

    360 kraadi sisu filmimiseks tuleb kasutada 360 kraadi kaamerat, kuigi ka muud lahendused on võimalikud – ühe kaamera panoraam, fotogrammeetria, volumeetriline salvestus jne. Professionaalsed 360 kraadi kaamerad koosnevad tavaliselt rohkem kui ühest kaamerast, mille pilt liidetakse postproduktsiooni käigus stitchimiseks nimetatava protsessi käigus üheks tervikuks. Niimoodi toodetud videofailidega saab traditsioonilise videotöötlustarkvaraga (Adobe Premiere, After Effects) edasi töötada, ehk siis faile monteerida, lisada tekste, efekte, värvikorrektsiooni jne. Väga suure osa VR elamusest ja atmosfäärist annab ka professionaalselt teostatud helidisain.

    360 kraadi video GoPro Omni

    360 kraadi filmimine GoPro Omni kaameraga. Võtteplatsil on VR režissöör, operaator, 1.AD, grimeerija, kunstnik ja helioperaator ning näitlejad.

    Pilt ettevalmistusest, võttehetkel on meeskond puude taga peidus.

    Autopano stitch õenduse virtuaalreaalsus

    360 kraadi materjali kokku stitchimine

    Adobe Priemer montaazh

    360 kraadi video montaaž ja videotöötlus Adobe Priemier ja After Effects tarkvaraga.

    Cubase Pro helikujundus õenduse virtuaalreaalsus

    360 kraadi video helikujundus Cubase Pro 9.5 tarkvaraga.

    Davinci Resolves värvikujundus

    360 kraadi video värvikujundus Adobe Premiere ja Davinci Resolves tarkvaraga.

    Unity õenduse virtuaalreaalsus

    VR rakenduse ja interaktiivsuste arendamine Unity mänguarendusplatvormil

    360 kraadi VR videote loomise väljakutsed

    360 kraadi filmimine ei ole vaid tehniliselt keeruline, vaid pakub väljakutseid ka võtteplatsil. Kuna kaamera näeb kõiki suundi, peab meeskond ennast ja tehnikat ära peitma. Ka võttekohti tuleb vaadata teise pilguga, et vaataja pärast midagi ebasoovitavat ei leiaks. Kaamera liikumine on võimalik, aga peab arvestama, et mõnel vaatajal võib see tekitada iiveldust – VR-s ei muutu ainult vaatenurk, vaid kogu maailm.

    Kuna vaataja näeb VR-peaseadmega vaid ühte segmenti teda ümbritsevast videost, nõuab 360 kraadi filmitud materjal väga kõrget resolutsiooni, kus 4K kvaliteet on miinimumiks. VR-videosisu loomisel on tavaline, et töö käib kaamerate, tarkvara ja videot mahamängivate peaseadmete tehnilisel maksimumpiiril. See nõuab professionaalset postproduktsiooni tööprotsessi, et töötlemise käigus kvaliteeti kaduma ei läheks.

    VR videote käivitamiseks tasub kasutada spetsiaalset rakendust

    Kuna 360 kraadi videofaili VR-peaseadmes käivitamine on tavakliendi jaoks veel uus maailm, siis annab Maru VR Productions reeglina lõpptulemuse üle spetsiaalse rakenduse (app-i) või programmi kujul, mis on valmistatud Unity või Unreali mänguarendusplatvormil. See võimaldab VR-sisu vaadata mugavalt ja kvaliteetselt. Video- ja arvutimängumaailma ühendamisel on ka palju muid eeliseid: subtiitrid, 2D ja 360 videote vahetamine, interaktiivsed narratiivid – võimalused on lõputud. Maru VR annab nõu igal etapil ja aitab teil koostada projekti, mis võtab VR-võimalustest maksimumi.

    KONTAKT

    Kontaktivormi kaudu saadetud teade jõuab otse Liliti postkasti (lilit.palmar@maruVR.ee) ning ta vastab sinu küsimustele esimesel võimalusel.

    Lilit Palmar

    Lilit Palmar

    Tegevjuht | Juhatuse liige

    lilit.palmar@maruVR.ee
    +373 555 22306

    Maru VR Productions OÜ