VIRTUAALREAALSUSE ELAMUSED JA PRAKTILISED RAKENDUSED

Virtuaalreaalsus – tõhus müügi ja turunduse tööriist

    VR messil Harmet VR Maru VR

    Virtuaalreaalsus on suurepärane abivahend müügi- ja turundustegevuste elluviimiseks, sest võimaldab visualiseerida klientidele lõplike tooteid ja teenuseid, sh nende funktsionaalseid ja tehnilisi omadusi, mida muidu kas keeruline või isegi võimatu esitleda. See on ka peamiseks põhjuseks, miks Põhja-Euroopa üks suurimaid moodulmajade tootjaid, Harmet OÜ, otsustas messidel oma moodulmajade planeeringu, interjööri ja kommunikatsioonide tutvustamiseks kasutada virtuaalreaalsust.

    Selleks, et virtuaalreaalsuse võimalusi maksimaalselt ära kasutada, on vaja jälgida mitmeid põhimõtteid:

    1. VR sisu loomisel on oluline hoida fookus sellel, mida tahetakse klientidele näidata. Tihti on soov rakendada kõiki tehnoloogilisi võimalusi ja arendada interaktiivne elamus, kus klient saab ise ringi liikuda ja objektide interakteeruda, aga siis on oht, et kliendi tähelepanu läheb hoopis VR elamuses olemisele ja liikumisele ning toodetele ja teenustele, mida tegelikult tahetakse tutvustada, ei pöörata nii palju tähelepanu. Seega, on oluline leida hea tasakaal, et elamus on vaatajale põnev, aga samas ikkagi fookus põhitootel.

    2. VR võimaldab juhtida klientide tähelepanu asjadele, mida soovitakse rõhutada. Näiteks saab lisada VRi graafilisi elemente ja animatsioone, et visuaalselt toote omadusi rõhutada, ning kasutada voiceoverit, et täiendavat taustainfot anda. Professionaalne helidisain on suurepärane vahend, et juhtida tähelepanu just sellele, mis on kliendi jaoks oluline. Samuti saab rakendusse lisada funktsionaalsuseid, kus vaatajad saavad huvipakkuvaid teemasid eraldi üle vaadata.

    3. VR rakenduse funktsionaalsuse loomisel tuleb lähtuda kasutajamugavusest. Kuna VR on veel väga uus ja harjumatu tehnoloogia, siis on oluline tagada, et rakenduse kasutamine oleks lõppkasutaja jaoks võimalikult intuitiivne ning elamus oleks terviklik. Teisisõnu, on oluline luua elamusele algusmenüü ja navigatsiooniloogika, kus vaataja saab kogu rakenduse ülesehitusest ja sisust lihtsalt aru ning navigeerimist ei ole vaja eraldi õppida (nt kasutada pilguga valimist või puldil 1 nupuga vajutamist).

    4. VR platvormi valikul tuleb lähtuda peamisest kasutuskohast. Kui VR sisu näitamine toimub peamiselt messidel või klientide juures, siis tasuks arendada rakendus pigem mobiilsele platvormile, mida on mugavam ja lihtsam kaasa võtta ning ei vaja eraldi paigaldamist (Oculus Go, Samsung Gear VR). Kui aga toimuvad kliendikohtumised peamiselt ühes kohas, siis sobivad ka statsionaarsemad lahendused nagu Oculus Rift või HTC Vive. Loomulikult määrab peaseadme valiku ka VR rakenduse sisu ja funktsionaalsus.

    Kokkuvõtteks, virtuaalreaalsus on võimas abivahend, mis aitab müüki ja turundustegevusi tõhustada, aga selle kasutamisel tuleb jälgida, et VR kasutamine ei oleks eesmärk omaette, vaid loodud sisu ja funktsionaalsus oleks asjakohased ja põhjendatud.

    KONTAKT

    Kontaktivormi kaudu saadetud teade jõuab otse Liliti postkasti (lilit.palmar@maruVR.ee) ning ta vastab sinu küsimustele esimesel võimalusel.

    Lilit Palmar

    Lilit Palmar

    Tegevjuht | Juhatuse liige

    lilit.palmar@maruVR.ee
    +373 555 22306

    Maru VR Productions OÜ